دریافت اطلاعات بیشتر و کاتالوگ   09022341133   | AR | EN

نیازمندی های نصب شیشه هوشمند

نصب شیشه هوشمند

نیازمندی های نصب شیشه هوشمند چیست؟

شیشه هوشمند به گروهی از شیشه های کنترل پذیر گفته می شود که با جریان برق امکان تغییر میزان شفافیت شیشه امکان پذیر است. فیلم هوشمند، شیشه هوشمند لمینیت، شیشه هوشمند آرت و شیشه هوشمند دوجداره از انواع شیشه های هوشمند میباشند. برای استفاده از هر کدام از این محصولات در پروژه های ساختمانی، میبایست به نکاتی در هنگام طراحی، اجرای پروفیل و نصب شیشه هوشمند و زیرساخت های مورد نیاز توجه کرد.

امروزه، با توجه به استفاده از پارتیشن های فریم لس در دفاتر اداری، فیلم هوشمند پشت چسبدار محصولی بسیار مناسب جهت ایجاد حریم خصوصی بدون نیاز به کرکره های سنتی است. برای نصب این محصول، نیازی به تعویض شیشه های از پیش نصب شده نیست. برای اینکه تجهیزات الکتریکی بصورت توکار نصب و قابل مشاهد نباشند، شیشه ها میبایست از پروفیل بیرون آورده و مجددا نصب شوند. همچنین با توجه به احتمال وجود خط و خش و یا سطح ناصاف شیشه پس از گذر زمان، بهتر هست این محصول بر روی شیشه نو و قبل از نصب شیشه ها و با هماهنگی تیم فنی شرکت نصب شوند.

لذا، فیلم هوشمند پشت چسبدار امکان نصب روی هر نوع پروفیلی و روی هر شیشه ای با ضخامت بالای ۴ میلی متر را دارد. در پارتیشن های فریم لس معمولا شیشه های با ضخامت ۱۰ میلی متر استفاده میشود که براحتی امکان نصب فیلم هوشمند مهیاست. نکته دیگری که هنگام نصب فیلم هوشمند پشت چسبدار میبایست به آن توجه شود، ارتفاع پروفیل مورد استفاده میباشد. از این جهت که به خوبی محل اتصالات برقی روی فیلم هوشمند (باسبار) که حدود ۱ سانتی متر از بالا/پایین میباشد را پوشش دهد.

در شیشه های هوشمند لمینیت، فیلم هوشمند بین دو لایه شیشه لمینیت میشود، لذا حداقل ضخامت شیشه های هوشمند لمینیت حدودا ۱۲ میلی متر است. همین موضوع باعث میشود هنگام استفاده از شیشه هوشمند لمینیت به ضخامت مورد نیاز برای قرارگیری شیشه در پروفیل پنجره یا درب توجه شود. بعنوان مثال اگر از پروفیل های UPVC در پروژه استفاده شده که حداقل ضخامت ۲۲ میلی متر رو در خود جای میدهند، پس نمیتوان از این نوع شیشه هوشمند در این ساختار پروفیل استفاده کرد و اگر امکان تعویض پروفیل وجود ندارد، حتما باید از شیشه هوشمند دوجداره استفاده کرد. شیشه های هوشمند لمینیت امکان استفاده در محیط های مرطوب مثل حمام و یا استخر را دارند.

شیشه های هوشمند دوجداره، نوع دیگری از شیشه های هوشمند هستند. در این نوع شیشه ها، یا طلق هوشمند پشت چسبدار روی یکی از لایه های داخلی شیشه چسبانده میشود، و یا یک شیشه هوشمند لمینیت دوجداره میشود. برای نصب شیشه هوشمند دوجداره، میبایست فضای پروفیل به خوبی جوابگوی ضخامت این شیشه ها باشد که حدود ۲۲ میلی متر است. در هر کدام از این حالات، ضخامت شیشه حاصل شده متفاوت و برای استفاده در پروفیل های مختلف قابل استفاده است. شیشه هوشمند دوجداره محصولی مناسب برای موقعیت هایی مثل نما میباشد که نیاز به عایق صدا و حرارت میباشد.

شیشه های آرت از لحاظ عملکرد تفاوتی با شیشه های هوشمند دیگر ندارد و صرفا بخاطر طرحی که در فیلم هوشمند وجود دارد حالت های مختلف و بیشتری را برای این محصول ایجاد میکند. حداقل ضخامت این شیشه ها مشابه شیشه لمینیت هوشمند ۱۲ میلی متر است. در این شیشه ها، بخاطر وجود اتصالات برقی به مراتب بیشتر، امکان استفاده از این محصول بصورت فریم لس به دقت میبایست توسط تیم نصب شیشه هوشمند ایران پیش از طراحی بررسی شود. در شیشه های هوشمند آرت، نیاز به یک کنترلر علاوه بر منبع تغذیه متداول برای شیشه های هوشمند میباشد که میباست در نزدیکی محل نصب شیشه هوشمند قرار گیرد.

شیشه هوشمند ایران با بیش از ۳۰۰ پروژه اجرا شده طی ۱۰ سال گذشته، و با فعالیت کاملا اختصاصی در زمینه شیشه های هوشمند، آماده ارائه مشاوره در هر زمان برای تسهیل در روند اجرای شیشه های هوشمند در پروژه ها میباشد.